INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:
1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej
w Lisówkach reprezentowany przez Dyrektora Domu z siedzibą przy
ul. Leśne Zacisze 2, 62-070 Lisówki.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych osobowych, z którym można kontaktować się poprzez e-mail: sekretariat@dpslisowki.powiat.poznan.pl lub pisemnie na adres: Dom Pomocy Społecznej w Lisówkach, ul. Leśne Zacisze 2, 62-070 Dopiewo.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających
z przepisów prawa: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
3.1. Dane osobowe są gromadzone aby realizować konkretne cele.
3.2. W przypadku pracownika przetwarzanie odbywa się w celu:
a. realizacji procesu zatrudnienia na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b i c) RODO, przepisu
art. 221 kodeksu pracy (Dz.U. 1974 nr 24 poz. 141 ze zm.), ustawy o emeryturach i
rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1383 ze zm.),
rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie
zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze
stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z
1996 r., Nr 62, poz. 286, ze zm.), ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i
archiwach (Dz.U. z 2016 r., poz. 1506 ze zm.), a w zakresie wykorzystania Pani/Pani
wizerunku, na podstawie zgody – art. 6 ust. 1 pkt a RODO (o ile została udzielona).
3.3. w przypadku rekrutacji pracownika przetwarzanie odbywa się w celu:
a. realizacji procesu rekrutacji na podstawie przepisów art. 221 kodeksu pracy (Dz.U.
1974 nr 24 poz. 141 ze zm.), a poza zakresem określonym w wyżej wskazanym
przepisie, na podstawie Pani/Pana zgody oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO – ze względu
na niezbędność podjęcia działań przed zawarciem umowy;
b. w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit f
RODO;
3.4. w przypadku osób kontaktujących się mailowo przetwarzanie odbywa się w celu:
a. w celu wykonania czynności mających na celu zawarcie i wykonywanie umowy – na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO
b. w celu usprawnienia komunikacji i ewentualnego dochodzenia roszczeń – na
podstawie naszego usprawiedliwionego interesu wynikającego z art. 6 ust. 1 lit. f)
RODO
3.5. w przypadku kontrahentów (takich jak zleceniobiorcy i usługobiorcy) przetwarzanie
odbywa się w celu:
a. w celu realizacji umowy, na podstawie art. 6 ust 1 pkt b RODO,
b. w celu wypełniania przez Administratora obowiązków wynikających z przepisów
prawa – w tym skonkretyzowanych w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o
rachunkowości – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
c. w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
d. oraz ze względu na uzasadniony interes administratora (w celu usprawnienia
komunikacji);
3.6. w przypadku mieszkańców DPS dane są przetwarzane w celu:
a. realizacji pobytu i organizacji korzystania z usług oferowanych przez Dom Pomocy
Społecznej, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt c i d RODO, art. 107 pkt 5 b Ustawy z dnia
12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. 2017 r. poz. 1769), art. 2 pkt 4, 5
Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w
sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. 2018.0.734) oraz art. 5 Rozporządzenia
Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie
rodzinnego wywiadu środowiskowego (Dz. U. 2016, poz. 1406) oraz art. 139 pkt 1
ust. 10 Ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U.
2017.0.1383), ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2016 r.,
poz. 1506 ze zm.),
b. w zakresie wykorzystania Pani/Pani wizerunku, na podstawie zgody – art. 6 ust. 1
pkt a RODO (o ile została udzielona).
3.7. w przypadku rodziny, osób odwiedzających mieszkańców DPS dane osobowe
przetwarzane są w celu:
a. zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom oraz
b. zapewnienia rozwoju relacji rodzinnych na podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. e
Rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w
sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. 2018.0.734),
c. a w zakresie wykorzystania wizerunku, na podstawie zgody – art. 6 ust. 1 pkt a
3.8. Dane z monitoringu przetwarzane będą w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i mieszkańców Domu Pomocy Społecznej na art. 6 ust. 1 lit. c, d i f RODO oraz
na podstawie art. 222-3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Monitoring obejmuje
teren zewnętrzny Domu Pomocy Społecznej, wejście do budynku oraz ciągi
komunikacyjne. Monitoring nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych, stołówki.
- Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora.
- Ma Pan/Pani prawo do żądania od Administratora:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c. usunięcia danych, gdy:
– dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
– dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
d. ograniczenia przetwarzania, gdy:
– osoby te kwestionują prawidłowość danych,
– przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
– Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. - Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
- Odbiorcami danych są podmioty określone w przepisach prawa.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.